تیزر چیست

تیزر چیست؟ نگاهی به انواع و کاربردهای آن در بازاریابی

تیزر تبلیغاتی، ویدئوی کوتاهی است که با هدف برانگیختن حس کنجکاوی و توجه مخاطبین طراحی می‌شود. این روش تبلیغاتی فقط بخش کوچکی از محصول یا خدمات را نشان می‌دهد و باقی جزئیات را آشکار نمی‌کند تا مخاطب برای کسب اطلاعات و تعامل بیشتر ترغیب شود. تیزر در برندینگ و بازاریابی به‌منظور انتقال پیام برند با داستان‌پردازی، تصویر و موسیقی به‌کار می‌رود. تبلیغات هوشمندانه با تیزر در پلتفرم‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی موجب می‌شود کسب‌وکارها با سرعت بیشتری مخاطبین هدف خود را پیدا کنند؛ متعاقبا فروش هم افزایش پیدا می‌کند. افزایش فروش نیز به‌منزله موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی است.

اهمیت تیزر تبلیغاتی در عصر جدید

امروزه، کاربرانِ رسانه‌های اجتماعی با حجم عظیمی از اطلاعات از جمله ویدئو، موسیقی، عکس و پیام‌های تبلیغاتی روبه‌رو می‌شوند؛ سایر کسب‌وکارها و برندها نیز همانند شما سعی در جذب مخاطب، برندسازی و افزایش فروش دارند. در این میان فقط آن دسته از ویدئوهای تبلیغاتی که موفق به بیدار کردن حس کنجکاوی در مخاطب می‌شوند، در تبلیغات به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم، تیزر نوعی ویدئوی تبلیغاتی کوتاه است با هدف ایجاد حس کنجکاوی و جذب توجه مخاطب. اما با این این تفاوت که تیزر اطلاعات جامع و کاملی از محصول یا خدمات در اختیار مخاطبین قرار نمی‌دهد؛ بلکه فقط بخش کوچکی از پیام، نشان داده می‌شود تا مخاطب با میل و اراده خودش در پی کسب اطلاعات بیشتر برود.

کلمه تیزر از زبان انگلیسی وارد زبان فارسی شده است که در زبان‌شناسی به آن وام‌واژه می‌گویند. تیزر تبلیغاتی از عبارت Teaser Ad یا Teaser Advertising گرفته شده است. البته استفاده از واژه Teaser به‌تنهایی هم امکان‌پذیر است و تفاوتی با Teaser Ad ندارد.

به منظور ارائه تعریفی دقیق‌تر و جهانی‌تر، بهتر است به یک منبع معتبر خارجی مراجعه کنیم. طبق تعریف وب‌سایت ویکی پدیا،

A teaser is a short promotional video or advertisement designed to generate interest and curiosity about a product, service, or event without giving away too much information. The primary goal of a teaser is to create anticipation and excitement, leading the audience to seek out more detailed content

 

نمونه ای از تیزر تبلیغاتی ساخته شده توسط آنی بین

 

تیزرهای تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال و برندسازی

تیزر تبلیغاتی همانطور که از نامش پیدا است، در دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال و برندسازی اهمیت بسیاری دارد. تیزر تبلیغاتی در بازاریابی فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا پیام برند خود را به‌شکلی خلاقانه و به‌یادماندنی به مخاطب انتقال دهند. یکی از فاکتورهای موفقیت در استراتژی‌ تبلیغاتی، ترغیب مخاطب به تعامل با برند است که این اشتیاق و ترغیب، در پی جلب توجه مخاطب اتفاق می‌افتد. تعامل صورت‌های متنوعی دارد؛ مانند share یا به‌اشتراک‌گذاری تیزر در رسانه‌های اجتماعی، کامنت گذاشتن یا ارسال نظر و یا حتی مشارکت در کمپین‌های تبلیغاتی. انتشار تیزر در میان مخاطبین موجب جذب مشتری‌های جدید و افزایش فروش می‌شود.

دسته بندی تیزرهای تبلیغاتی 

در این بخش انواع تیزرهای تبلیغاتی و کاربردهای آن‌ها به‌طور خلاصه اما مفید معرفی می‌شوند:

تیزر رئال (Real Teasers)

برای تولید تیزر رئال یا واقعی بازیگر یا بازیگران نقش اصلی را دارند. از تیزر رئال برای معرفی برند و محصولات جدید در صنایع مختلف مانند خودروسازی، لوازم خانگی، مد و فشن به‌کار می‌رود؛ این نوع تیزر به دلیل ماهیتی که دارد، یعنی واقعی بودن، ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار می‌کند. نقطه‌توجه تیزر تبلیغاتی رئال روی به‌تصویر کشیدن محصول یا خدمات در واقعیت است. تیزر تبلیغاتی در صنعت خودروسازی مرسدس بنز یا بی‌ام‌و را در نظر بگیرید؛ راننده یا همان بازیگر این فیلم تبلیغاتی کوتاه، در شهر و جاده‌های اطراف شهر با خودروی بنز رانندگی می‌کند تا حس راحتی و کیفیت محصول را به مخاطب انتقال دهد. این نوع تیزر توجه مخاطب را با حس اطمینان و اعتمادسازی جلب می‌کند.

نمونه ای از تیزر رئال ساخته شده توسط آنی بین

 

تیزر انیمیشنی (Animated Teasers) 

تیزر انیمیشنی بر خلاف تیزر رئال از انیمیشن و گرافیک ساخته می‌شود. این نوع تیزر معمولا در میان شرکت‌های انیمیشن‌سازی معروف و برندهای بزرگ محبوب است. انعطاف‌پذیری از جمله مشخصه‌های بارز تیزر انیمیشنی به حساب می‌آید؛ این انعطاف‌پذیری با «طراحی» تیزر ارتباط دارد که فرصت انتقال انواع پیام به‌شیوه‌های خاص و منحصربه‌فرد را به شما می‌دهد.  همچنین ساخت موشن گرافیک برای تبلیغات نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

تبلیغاتِ شرکت‌های بزرگ اسباب‌بازی یا بازی‌های ویدئویی معمولا از نوع انیمیشنی است؛ انیمیشن تاثیر زیادی بر جلب توجه کودکان و نوجوانان دارد. گفتیم انعطاف‌پذیری از مشخصه‌های تیزر انیمیشنی است؛ این انعطاف‌پذیری به زبان ساده یعنی داشتن فرصت و امکانات لازم برای خلق دنیای خیالی و فانتزی و همینطور شخصیت‌های کارتونی. به‌علاوه رنگ و طراحی‌های زیبا در این نوع تیزر تاثیر زیادی در جذب این رده سنی دارد. 

نمونه ای از تیزر انیمیشنی ساخته شده توسط آنی بین

 

تیزر رئال-انیمیشنی (Real-Animation Teasers) 

این تیزر تبلیغاتی ترکیبی از تیزر رئال و تیزر انیمیشنی است. این تیزر ترکیبی دارای مجموعی از مزایای هر دو نوع تیزر رئال و انیمیشنی است؛ به همین دلیل تاثیر بسیاری در جلب توجه، ترغیب و ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب دارد. برخی از برندهای مواد غذایی برای تبلیغات این نوع تیزر را انتخاب می‌کنند؛ به‌طور مثال انیماتور در نرم‌افزارهای انیمیشن‌سازی شخصیت یا کاراکتری خیالی خلق می‌کند و این کاراکتر خیالی هم‌بازی بازیگری در دنیای واقعی می‌شود. تعامل این دو شخصیت خیالی و واقعی در ذهن مخاطب حک شده و پیام به شیوه‌ای متمایز و به‌یادماندنی منتقل می‌شود. البته ساخت تیزر رئال-انیمیشنی هزینه‌بر بوده، اما تاثیرگذاری بالای آن در جذب مخاطب و افزایش فروش، هزینه‌های بالای تبلیغات را جبران می‌کند.

برای اطلاع از تعرفه تیزر تبلیغاتی می‌توانید روی لینک کلیک کنید و وارد صفحه خدمات کانون آنی بین شوید. نمونه کارهای بیشتر و هنچنین جدول تعرفه‌ها در آن صفحه به صورت کامل قرار داده شده است

مشخصه‌های تیزر تبلیغاتی موفق 

اهمیت داستان‌پردازی در تیزر تبلیغات

از مشخصه‌های اصلی تیزرهای تبلیغاتی موفق در «داستان‌پردازی یا داستان قوی» نهفته است. اهمیت داستان‌‌پردازی (Storytelling) در موفقیت تیزر تبلیغاتی با جلب توجه مخاطب و ایجاد پیوند عاطفی ارتباط دارد. در صورتی که حس همذات‌پنداری مخاطب با تماشای تیزر شما بیدار شود و بتواند خودش را در داستان تیزر ببیند، درصد فروش بالاتر می‌رود. داستان تیزر تبلیغاتی می‌تواند برگرفته شده از داستان زندگی یک فرد حقیقی باشد؛ شخصی که با مشکلاتی روبه‌رو شده و محصول یا خدمات شما راهکار مشکلات او بوده است. این نوع داستان‌پردازی اعتماد و اطمینان را در مخاطب بیدار می‌کند. 

تصاویر و موسیقی 

تصاویر و موسیقی دو مشخصه مهم دیگر تیزر تبلیغاتی موفق به شمار می‌روند. انتخاب تصویر درست در انتقال درست پیام و ماندگاری پیام در ذهن مخاطب بسیار موثر است. هم‌خوانی و هماهنگی تصویر و موسیقی با داستان تیزر نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر موفقیت تیزر است. فرض کنید می‌خواهید برای یک محصول ورزشی جدید تیزر تبلیغاتی تولید کنید. انتخاب تصاویری از ورزشکاران در حال تمرین همراه موسیقی شاد و پرانرژی مخاطب را به هیجان می‌آورد و او را ترغیب می‌کند اقدام به خرید محصول ورزشی کند؛ خرید بیشتر نیز به منزله فروش بالاتر و موفقیت تبلیغات به حساب می‌آید.

انتقال پیام و ترغیب به اقدام

از مشخصه‌های مهم ديگرِ تبلیغات موفق، پیام اصلی و فراخوان به اقدام یا همان کال-تو-اکشن (CTA) است. پیام اصلی باید به‌گونه‌ای باشد که به‌ سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل شود. این پیام باید واضح و مستقیم باشد؛ یعنی با استفاده از جملات دستوری و تاکیدی. به‌عنوان مثال اگر هدف افزایش فروش محصول باشد، برای کال-تو-اکشن باید از جملات این چنینی استفاده شود: «همین حالا خرید کنید!» یا «تخفیف ویژه برای مدت محدود». این کار حس اضطرار را در مخاطب ایجاد می‌کند و تاثیر مستقیمی بر موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی دارد.

روی‌هم‌رفته ساخت تیزر فرایندی پیچیده بوده که نیاز به دقت و برنامه‌ریزی دقیق دارد؛ از داستان‌پردازی گرفته تا انتخاب تصویر، موسیقی و پیام.

یک نمونه تیزر تبلیغاتی موفق از تیم آنی بین

 تیزر تبلیغاتی در صنایع مختلف

تیزرهای تبلیغاتی در صنعت فیلم و سینما 

تیزر فیلم یعنی چه و چه کاربردهایی در صنعت سینما دارد؟ تیزر فیلم، پیش‌نمایشی کوتاه از فیلم یا سریال است تا مخاطب را برای تماشای آن ترغیب کند. در این نوع تیزر فقط بخش کوچکی از داستان فیلم یا فقط صحنه‌های جذاب داستان نشان داده می‌شود، طوری که تمام جزئیات فیلم فاش نشود. تیزر فیلم چه در فیلم‌های هالیوود و چه ایرانی استفاده می‌شود و تاثیر برجسته‌ای در موفقیت یا شکست فروش فیلم دارد. نمونه تیزر تبلیغاتی موفق می‌توان به آواتار یا جدایی نادر از سیمین اشاره کرد که فقط با نشان دادن چند ثانیه از صحنه‌های مهم و جذاب، موجی از انتظار و هیجان در میان مخاطبین ایجاد شد.

تیزر در صنعت سینما اغلب با نام Teaser Trailers شناخته می‌شود و معمولاً قبل از انتشار تریلر کامل فیلم‌ منتشر می‌شود. این Teaser Trailers با ارائه نگاهی اجمالی به داستان، مخاطبین را برای دیدن نسخه کامل تریلر و در نهایت خود فیلم آماده می‌کنند.

تیزر تبلیغاتی در صنعت مد و فشن 

در صنعت مد و فشن از تیزرهای تبلیغاتی برای معرفی کالکشن‌های جدید و برندسازی استفاده می‌شود. مخاطب با دیدن بخش‌هایی از کالکشن جدید ترغیب می‌شود و منتظر رونمایی از محصولات جدید می‌شود و در نهایت این انتظار معمولا به خرید ختم می‌شود. برندهای معروف صنعت مد مثل گوچی و پرادا با تیزرهای تبلیغاتی، کالکشن‌های فصلی خود را معرفی می‌کنند. 

تیزرهای تبلیغاتی در تکنولوژی و محصولات دیجیتال 

هدف از تیزر تبلیغاتی در دنیای تکنولوژی و محصولات دیجیتال نیز همانند صنایع دیگر معرفی محصولات جدید و در نهایت افزایش فروش است. این تیزرها با هدف جلب توجه مخاطب و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات و برندسازی تولید می‌شوند. برای مثال برند اپل و سامسونگ از تیزرهای تبلیغاتی برای معرفی گجت‌های جدید خود استفاده می‌کنند. در این تیزرها معمولاً  نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات جدید مانند دوربین‌های پیشرفته یا طراحی‌های مدرن، مخاطب را به خرید ترغیب می‌کند. 

در مجموع هدف تمام تیزرهای تبلیغاتی در صنایع مختلف برندینگ، جلب توجه، ایجاد اشتیاق و ترغیب مخاطب برای خرید است؛ از فیلم و سینما گرفته تا مد و فشن و تکنولوژی.  

آگهی تلویزیونی روغن موتور لوکینی ساخته شده توسط کانون آنی‌بین

 

چالش‌ها و نکات مهم در تولید تیزر تبلیغاتی 

مشکلات رایج در ساخت تیزرهای تبلیغاتی 

تولید تیزرهای تبلیغاتی علاوه بر مزایایی که دارد، چالش‌هایی نیز به همراه دارد؛ یکی از این چالش‌ها مسائل فنی است. تیزر تبلیغاتی با کیفیت، به تجهیزات پیشرفته فیلمبرداری، نورپردازی و تدوین نیاز دارد. حتی در دسترس بودن تمام این تجهیزات هم کفایت نمی‌کند و نیازمند تخصص و تجربه است. در مجموع، چالش فنی روی کیفیت نهایی تیزر تاثیر مستقیم دارد.

مشکلات و چالش‌های تولید تیزر تبلیغاتی فقط محدود به مسائل فنی نمی‌شود؛ عدم خلاقیت مانع بزرگ دیگر در تولید تیزرهای تبلیغاتی است. در مدت زمان کوتاه باید داستانی قدرتمند و جذاب ارائه شود که نیازمند تخصص و خلاقیت بوده؛ محدودیت زمانی تیزر می‌تواند منجر به تولید تیزرهای بی‌کیفیت شود که نه‌تنها مخاطب را جذب نمی‌کنند بلکه به برند نیز آسیب می‌زنند.

نکات مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق

برای موفقیت در تولید تیزرهای تبلیغاتی رعایت چند نکته بسیار حائز اهمیت است؛ اولین و شاید مهم‌ترین نکته شناخت مخاطب هدف باشد. اگر سازندگان تیزر درک درست و شفافی از مخاطبین تیزر نداشته باشند، به احتمال قریب به یقین تمام تلاش‌ها و هزینه‌هایی که صرف ساخت تیزر شده، بی‌نتیجه و بی‌ثمر خواهد بود. بنابراین اولین قدم برای تولید تیزر، شناخت مخاطب است؛ باید بدانیم مخاطب هدف ما جه افرادی هستند و چه احتیاجاتی دارند و چه عواملی منجر به جذب آن‌ها به برند و کسب‌وکار ما می‌شود.

مورد دوم به کیفیت تولید ارتباط دارد. جذابیت بصری در تیزرهای تبلیغاتی از عوامل بسیار مهم در موفقیت آن به شمار می‌رود. تصاویر با کیفیت، انتخاب درست موسیقی و تدوین حرفه‌ای و استفاده از نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی مناسب همگی تاثیرگذاری تیزر را به‌شدت افزایش می‌دهند. داستان‌پردازی نیز باید قوی و پیام واضح و شفاف باشد تا مخاطب راحت با تیزر ارتباط برقرار کند و پیام را به‌درستی دریافت کند.

مورد بعدی سادگی؛ یکی دیگر از مشخصه‌های تیزرهای تبلیغاتی موفق، سادگی است. امروزه اکثر مخاطبین زمان و حوصله تماشای تبلیغات پیچیده را ندارند؛ بنابراین سادگی و شفافیت پیام، اهمیت بسیاری در جلب توجه مخاطب دارد.

در نهایت نوبت به انتشار در رسانه‌های اجتماعی مناسب می‌رسد؛ حتی بهترین تیزرهای تبلیغاتی هم اگر در پلتفرم‌های نامناسب منتشر شوند، در جلب توجه مخاطب با شکست مواجه می‌شوند. انتخاب رسانه مناسب برای انتشار تیزر و توجه به زمان‌بندی از عوامل بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شوند.

تیزر فیلم یعنی چه

مقایسه تیزرهای تبلیغاتی با انواع دیگر تبلیغات ویدئویی

تفاوت تیزر تبلیغاتی با ویدئو کلیپ 

در این بخش قصد داریم به تفاوت تیزر تبلیغاتی و ویدئو کلیپ بپردازیم؛ اگر به زبان ساده بیان کنیم، تیزر تبلیغاتی نوعی تبلیغات ویدئویی است با هدف جلب توجه مخاطب و ایجاد حس کنجکاوی در مدت زمان بسیار کوتاه. در حالی که مدت زمان ویدئو کلیپ معمولا بیشتر بوده و معرفی کاملی از محصولات یا خدمات ارائه می‌دهند.

چون در تیزرهای تبلیغاتی تمام جزئیات محصول یا خدمات ارائه نمی‌شود، در ذهن مخاطب علامت سوال و حس کنجکاوی ایجاد می‌شود؛ در حالی که ویدئو کلیپ معمولا اطلاعات جامع‌تری و دقیق‌تری از محصولات و خدمات، همینطور ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها ارائه می‌دهد. گفتیم تیزر تبلیغاتی به انگلیسی با نام Teaser شناخته می‌شود و به طور خاص برای معرفی محصول تیزر طراحی می‌شود تا مخاطب را ترغیب کند برای کسب اطلاعات بیشتر، به تماشای محتوای کامل بپردازد. از سوی دیگر، ویدئو کلیپ‌، فیلم کوتاه تبلیغاتی است که تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری مخاطب را در خود جای داده‌ است.

تأثیرگذاری تیزرها در مقایسه تبلیغات تلویزیونی 

تیزرهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی هر دو روش‌های تاثیرگذار در دنیای بازاریابی هستند، اما از نظر میزان تأثیرگذاری و نحوه استفاده، تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند. تبلیغات تلویزیونی معمولاً طولانی‌تر و مفصل‌تر هستند و هدفشان ارائه پیام کامل و جامع به مخاطب است. این نوع تبلیغات ممکن است در طول برنامه‌های تلویزیونی پخش شوند یا بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ‌تر باشند.

اما تیزر چیست و چرا با تبلیغات تلویزیونی تفاوت دارد؟ همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، تیزرهای تبلیغاتی معمولا کوتاه‌تر از تبلیغات تلویزیونی هستند، بنابراین پیام باید به شکل جذاب و سریع به مخاطب انتقال داده شود؛ به دلیل کوتاه بودن، تیزرهای تبلیغاتی در پلتفرم‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی تاثیرگذارتر هستند؛ یعنی جایی که مخاطب معمولا تمایلی برای تماشای محتوای طولانی ندارد. به‌طور مثال برندهای معروف اغلب قبل از رونمایی محصولات جدید از تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. این تیزرها آنلاین منتشر شده و سپس در قالب یک تبلیغ تلویزیونی کامل یا تریلر تبلیغاتی ارائه می‌شوند و جزئیات بیشتری از محصول یا خدمات ارائه می‌دهند.

چرا تیزرهای تبلیغاتی تاثیرگذارتر از تبلیغات تلویزیونی هستند؟ 

یکی از دلایل اصلی تاثیرگذاری تیزرهای تبلیغاتی در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی توانایی آن‌ها در جلب توجه مخاطب در مدت زمان کوتاه است. زیرا در دنیای امروز افراد با حجم زیادی از اطلاعات و انواع محتوا مواجه هستند و همه برندها در تلاش هستند در مدت زمان کوتاه، بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند. به‌علاوه تیزرهای تبلیغاتی معمولا کم‌هزینه‌تر از تبلیغات تلویزیونی هستند و برای انتشار در پلتفرم‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی احتیاجی به پرداخت هزینه‌ اضافی نیست؛ به همین دلیل در بین کسب‌وکارها جایگاه ویژه‌ای دارند و مشتریان بیشتری جذب می‌کنند.

و مورد آخر به ساده‌سازی پیام و درگیر کردن احساسات مخاطب ارتباط دارد. مجموع تمام این ویژگی‌ها است که باعث تاثیرگذاری بیشتر در افزایش فروش و برندسازیِ تیزر تبلیغاتی در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی سنتی شده است.

نتیجه‌گیری: قدرت تیزرهای تبلیغاتی در دنیای بازاریابی مدرن

در این مقاله به بررسی تیزر تبلیغاتی و ویژگی‌های آن پرداختیم؛ انواع تیزرهای تبلیغاتی را معرفی کردیم و توضیح مختصر و مفیدی از هم کدام ارائه دادیم. به‌علاوه تفاوت تیزر تبلیغاتی با ویدئو کلیپ توضیح داده شد. چالش‌ها و نکات مهم در تولید تیزر تبلیغاتی را بررسی کردیم تا با مشکلات این مسیر آشنا شوید و با نکاتی که گفته شد، بتوانید این چالش‌ها و مشکلات را یکی پس از دیگری کنار بزنید و به موفقیت دست پیدا کنید. 

از ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی در استراتژی‌های بازاریابی مدرن صحبت شد؛ تیزر تبلیغاتی معمولا کوتاه بوده و با هدف جذب مخاطب و ایجاد حس کنجکاوی در آن‌ها طراحی می‌شود. تیزر فرصتی برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند که در کم‌ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطبین ارسال کنند؛ علاوه بر برندسازی در افزایش فروش و جذب مشتری جدید نقش بسزایی دارد. انتخاب پلتفرم برای انتشار تیزر نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کمپین تبلیغاتی و برندسازی است. مخاطبین امروزه زمان و حوصله کمی دارند و اکثرا ویدئوهای کوتاه را ترجیح می‌دهند. خلاقیت نیز در موفقیت تیزر تاثیرگذار است؛ به دلیل محدودیت زمانی باید باکیفیت بالای تیزر و خلاقیت به‌کار رفته در آن مخاطب را جذب کرد.

به‌طورخلاصه تیزرهای تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغاتی برای افزایش فروش و برندسازی محسوب می‌شوند. همچنین یک استراتژی هوشمندانه برای دستیابی به موفقیت در دنیای رقابتی امروز به شمار می‌روند. تیزر موفق تا مدت‌ها در ذهن مخاطب می‌ماند و در نهایت منجر به کال-تو-اکشن یا همان اقدام به خرید می‌شود.